Společnost Bosch rozšiřuje své kompetence v oblasti automatizovaného řízení, a touto akvizicí posiluje svou pozici na trhu. Společnost Atlatec GmbH se sídlem v německém Karlsruhe se stane součástí divize Bosch Cross-Domain Computing Solutions jako samostatně provozovaná společnost.
Společnosti Bosch a Atlatec nyní podepsaly odpovídající smlouvy. Společnost Atlatec je jedním z nejinovativnějších světových dodavatelů digitálních map s vysokým rozlišením pro asistenci řidiče a automatizované řízení. Společnost, která vzešla z Institute of Technology Karlsruhe v roce 2014, zaměstnává v Německu, Japonsku a USA cca 25 pracovníků. „Plánovanou akvizicí společnosti Atlatec rozšiřujeme své kompetence v oblasti digitálních map s vysokým rozlišením, a ještě více rozšiřujeme své postavení. Bosch je tak jedinou společností, která může svým zákazníkům nabídnout všechny potřebné komponenty pro automatizované řízení z jednoho zdroje, od pohonů a senzorů až po software a mapy. V této oblasti tak neustále rozšiřujeme svou silnou pozici,“ říká Dr. Mathias Pillin, šéf divize Cross-Domain Computing Solutions. „Ve společnosti Bosch jsme našli správného partnera, se kterým můžeme udělat další krok. Chceme ještě více rozšířit naše kompetence v oblasti digitálních map,“ říká Dr. Henning Lategahn, generální ředitel společnosti Atlatec GmbH. Strany se dohodly, že kupní cenu nezveřejní. Převzetí podléhá schválení antimonopolních úřadů.
Digitální mapy jsou doplňkovým senzorem pro automatizované řízení
Digitální mapy s vysokým rozlišením jsou důležité pro bezpečnou a pohodlnou automatizovanou jízdu. Atlatec nabízí všechny potřebné komponenty pro mapování z jednoho zdroje: Kromě záznamu a zpracování dat zahrnuje portfolio také samotnou tvorbu map a odpovídající kontrolu kvality. Vedle palubních senzorů, jako například radaru, videa a ultrazvuku, jsou digitální mapy dalším nepostradatelným senzorem při automatizovaném řízení. Obsahují informace o okolí a dopravních událostech, které jsou daleko za detekčním dosahem senzorů ve vozidle. Společnost Atlatec vyvinula škálovatelné řešení pro tvorbu map s vlastním senzorovým boxem a příslušným softwarem. Shromážděná nezpracovaná data jsou také analyzována pomocí umělé inteligence (AI) a obohacena o důležité informace, jako jsou dopravní značky, poloměry zatáček a stavební prvky, například tramvajové koleje. Algoritmy se neustále učí, takže podíl prvků vozovky a prostředí, které byly rozpoznány čistě pomocí umělé inteligence neustále roste. Pomocí informací z mapy může autonomně řízený vůz například včas upravit rychlost před prudkou zatáčkou.
Digitální mapy již hrají klíčovou roli při vývoji automatizovaného řízení. Čím vyšší je stupeň automatizace, tím úžeji musí být tvorba map a programování strategie řízení propojeny. „Společnost Atlatec GmbH je díky svým technologickým možnostem pro tvorbu map s vysokým rozlišením pro Bosch ideální akvizicí. Výsledkem jejich koncepce je velmi inteligentní a dynamické mapovací řešení, které je odlišuje od ostatních poskytovatelů. Použitá umělá inteligence například s nejvyšší přesností a konzistencí identifikuje a mapuje prvky silnic, jako jsou svodidla a značení jízdních pruhů. To nám umožňuje ještě přesněji navrhovat algoritmy jízdní strategie, říká Dr. Stephan Hönle, vedoucí divize automatizovaného řízení v divizi Cross-Domain Computing Solutions společnosti Bosch. Akvizice společnosti Atlatec je také vhodným doplněním technologie Bosch známé jako Road Signature, která umožňuje přesnou lokalizaci samořídících vozů na základě digitálních map. Bosch úspěšně spolupracuje s různými partnery v oblasti automatizované jízdy a mapování. Atlatec tato partnerství doplní.
Od úrovně SAE 1 až po 4 - Bosch pracuje na všech úrovních automatizace
Pro společnost Bosch je automatizované řízení oblastí podnikání. Společnost je v této oblasti lídrem v inovacích a díky asistenčním systémům řidiče a souvisejícím senzorovým technologiím položila základy pro všechny úrovně automatizace již v počátcích. Souběžně s tím vyvíjí Bosch na jedné straně řešení pro soukromá vozidla, a to se zaměřením na asistenci jízdy a na částečně a podmíněně automatizované systémy (SAE úroveň 1 až 3), které zvyšují komfort a bezpečnost jízdy. Na druhou stranu pracuje vývojový tým Bosch také na řešeních pro vyšší úroveň automatizace se zaměřením na flotily vozidel a nové modely obsluhy. Zejména v oblasti logistiky vidí společnost atraktivní možnosti využití a velký obchodní potenciál pro systémy automatizovaného řízení podle SAE úrovně 4. Kromě toho společnost Bosch již vyvinula funkci Automated Valet Parking, což je první funkce automatického řízení připravená pro sériovou výrobu, která zvládá řízení zcela bez řidiče.