Adresář
 

Digi-Key Electronics
 

Durakool
 

KEMET
 

INTEL
 

CODICO
 

akYtec GmbH
 

Future Electronics
 

Foremost Electronics
 

Littelfuse
 

Mouser Electronics
 

RUTRONIK
 

Infineon Technologies AG
 

TTI, Inc.
 

ANRITSU
 

Power Integrations
HomePage
Elektronické součástky
Embedded
Automatizace průmyslu
Bezpečnost
Měřicí technika
Nářadí a pomůcky
Elektromobilita
Solární energie
Osvětlení
Zaměstnání
Veletrhy, výstavy, akce
Zajímavé videa
Různé
BHI260AB
 
An All-in-One Programmable Smart Sensor
SMI200
 
Nový pohled na klasiku: Kompaktní HMI s
BAHCO
 
Sada izolovaných klíčů BAHCO
s-Sense
 
Moduly s-Sense firmy R&D SOFTWARE SOLUTI
LP-RF
 
Panasonic: LP-RF – cenově dostupné laser
TH381
 
Miniaturní těsné svorky řady TH381
TP-1303
 
Dvoukanálové napájecí zdroje Twintex řad
AR236.B a AR232.B
 
Bezdrátové záznamníky AR236.B a AR232.B
JZ-500 a JZ-500-C
 
Kabely JZ-500 a JZ-500-C černé barvy fir
HF41F
 
Subminiaturní výkonová relé řady HF41F f

První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení

První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení

Bosch a holandský poskytovatel map a dopravních informací TomTom dosáhli průlomu při vývoji map s vysokým rozlišením pro automatizované řízení. Dodavatel technologie a služeb se stal prvním na světě, který vytvořil lokalizační vrstvu s využitím radarových signálů – což bude pro mapy tohoto typu nezbytné.

Doposud byla pro tento účel využívána video data. „Radarový silniční otisk“ od Bosch je vytvořen z miliard jednotlivých odrazných bodů. Ty se vytvářejí všude tam, kde radarové signály narážejí – například na svodidla nebo dopravní značky – a reprodukují tak průběh cesty. Automatizovaná vozidla pak dokáží využít tuto mapu ke stanovení jejich přesného umístění v jízdním pruhu s přesností na několik centimetrů. „Radarový silniční otisk je milníkem na cestě k dosažení automatizovaného řízení. Umožní automatizovaným vozidlům vždy a spolehlivě určovat jejich polohu,“ říká člen představenstva společnosti Bosch Dr. Dirk Hoheisel. Ohromnou výhodou radarového silničního otisku Bosch je jeho robustnost: na rozdíl od map, které se spoléhají výhradně na video data pro lokalizaci vozidla, radarový silniční otisk rovněž spolehlivě funguje v noci a za podmínek zhoršené viditelnosti. Navíc radarový silniční otisk Bosch přenáší do cloudu pouze pět kilobytů dat na jeden kilometr – při využití video mapy je tento objem dat dvojnásobný. Očekává se, že nejpozději do roku 2020 budou radarovému silničnímu otisku v Evropě a v USA poskytovat data první vozidla.

Bosch a TomTom spolupracují již od roku 2015
„Jsme rádi, že máme možnost představit doplňková lokalizační data v podobě radarového silničního otisku ve spolupráci s firmou Bosch. Díky tomu bude sebelokalizace automatizovaných vozidel podstatně robustnější v každém ohledu,“ říká generální ředitel TomTom Harold Goddijn. Obě společnosti intenzivně pracovaly na radarovém dopravním otisku a jeho integraci do celkových map TomTom s vysokým rozlišením již od začátku jejich vzájemné spolupráce v červenci 2015. Bosch je globální jedničkou na trhu v oblasti radarových snímačů s technologií 77 GHz a detekčními rozsahy až 250 metrů. Pro porovnání mají video snímače maximální detekční rozsah pouze 150 metrů. Hlavní výzvou bylo nalezení způsobu adaptace stávajících radarových snímačů pro tento úkol. V případě využití v asistenčních systémech řidiče, jako například při automatickém nouzovém brzdění nebo v adaptivním tempomatu (ACC), snímače detekují pohybující se objekty. Avšak k vygenerování radarového silničního otisku musí být také schopné detekovat statické objekty, což znamenalo, že bylo nutné stávající radarové snímače upravit. Příští generace radarových snímačů Bosch bude schopna poskytovat i data, která bude radarový silniční otisk potřebovat. „Vozidla dodávaná na trh v nadcházejících letech s asistenčními funkcemi zítřka budou poskytovat mapu pro automatizovaná vozidla budoucnosti,“ říká Hoheisel.

Aktuální mapu s vysokým rozlišením bude udržovat jeden milión vozidel
Mapy s vysokým rozlišením jsou pro automatizované řízení nezbytné a poskytují informace, které nejsou běžné snímače schopny ani zdaleka monitorovat. Na rozdíl od map v současných navigačních zařízeních jsou tvořeny několika vzájemně se překrývajícími vrstvami:

  • Lokalizační vrstva: Automatizované vozidlo dokáže určit svou polohu v jízdním pruhu pomocí lokalizační vrstvy obsahující radarový silniční otisk Bosch plus dodatečné video lokalizační mapy. Porovná informace o objektech, které obdržel prostřednictvím okolních snímačů, s využitím odpovídajících informací z lokalizační vrstvy. Tímto způsobem může vozidlo určit svou relativní polohu vzhledem k těmto objektům.

  • Plánovací vrstva: Plánovací vrstva se používá k výpočtu jednotlivých manévrů v průběhu automatizovaného řízení (plánování trajektorie). Plánovací trajektorie rovněž obsahuje informace o průběhu silnice, dopravních značkách a rychlostních omezeních, ale i o zatáčkách a stoupáních a klesáních. Automatizované vozidlo dokáže využít plánovací vrstvu kupříkladu při rozhodování, kdy má dojít ke změně jízdních pruhů.

  • Dynamická vrstva: Informace o rychle se měnících dopravních situacích, jako například o dopravních zácpách, stavebních omezeních a nebezpečích nebo o dostupných parkovacích místech jsou ukládány do dynamické vrstvy.

    Každá z těchto vrstev mapy s vysokým rozlišením pro automatizované řízení musí být pravidelně aktualizována – dynamická vrstva dokonce i v reálném čase. „V současné době očekáváme, že budeme potřebovat vozové parky pro dálnice v Evropě, Severní Americe a pacifické oblasti Asie, které budou sestávat z asi jednoho miliónu vozidel, aby bylo možné mapy s vysokým rozlišením aktualizovat,“ říká Hoheisel. Aktuální data pro každou z vrstev budou generována palubními systémy vozidel během jízdy. Komunikační boxy, jako například Bosch Connectivity Control Unit, budou přenášet údaje z radarových snímačů z vozidel do cloudu výrobce a poté do Bosch IoT Cloudu. Bosch bude využívat tyto informace k vytváření radarového dopravního otisku, které je kompatibilní se všemi konvenčními datovými formáty. Mezi odpovědnosti TomTom bude patřit integrace radarového dopravního otisku do celkových map a jejich distribuce.
  • 2017061804 / 18.06.2017 / Elektromobilita / BOSCH /

    Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch 
    Více než jen oko: Nová generace chytrých brýlí s technologiemi Bosch
    Na CES® v Las Vegas, v Nevadě, Bosch Sensortec uvádí na trh jedinečný inovativní optický systém Smartglasses Light Drive pro chytré brýle. Modul Smartglasses Light Drive od společnosti Bosch v sobě ukrývá kompletní řešení s jediným zdrojem, který je tvořen zrcadly MEMS, optickými prvky, senzory a inteligentním softwarovým připojením. Toto integrované řešení poskytuje čistý vizuální zážitek s nezkresleným a vždy ostrým obrazem - dokonce i na přímém slunečním světle.
    .....
    Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení
    Bosch usiluje o vedoucí postavení na trhu kamerové techniky
    .....
    Lepší než pár očí: Bosch kamera s umělou inteligencí pro asistenční systémy pro řidiče a automatizované řízení 
    Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku 
    Z aerodynamického tunelu na chodník: Bosch přináší inteligentní elektropohon do dětského kočárku
    Systém eStroller představuje revoluci v komfortu a bezpečnosti
    .....
    Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka
    Lehký, vzdušný, minimalistický design, futuristický vnější plášť tvořený obrazovkou a sklem a prostorný interiér – takhle nějak by mohli architekti popsat novou strukturu, ale ve skutečnosti se tento popis hodí i na zcela novou třídu vozidla a nový typ mobility: elektřinou poháněná vozidla kyvadlové dopravy bez řidiče, která se téměř nehlučně proplétá městskými centry a je propojená s jejich prostředím.
    .....
    Bosch představuje už dnes mobilitu zítřka 
    Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy 
    Bosch a Daimler: San José se má stát pilotním městem pro automatizovanou službu spolujízdy
    .....
    Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel
    Světová premiéra pro „Innovision Cockpit“ nového Volkswagen Touareg
    .....
    Bosch přináší na silnice celosvětově první zahnutý přístrojový panel 
    SiTime a Bosch urychlují inovace v časování MEMS pro 5G a IoT
    SiTime a Bosch urychlují inovace v časování MEMS pro 5G a IoT
    SiTime Corporation, přední poskytovatel řešení z oblasti časování MEMS, a společnost Bosch, světový dodavatel technologií a služeb, informovaly o strategickém partnerství v rámci technologií a služeb pro urychlení inovací v oblasti časování mikroelektronických mechanických systémů (MEMS = MicroElectroMechanical Systems). SiTime bude se společností Bosch spolupracovat na vývoji procesů pro produkty MEMS rezonátorů nové generace.
    .....
    Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia
    Automatizovaná vozidla jsou komplexní jezdící počítače. Tento výrok platí zejména tehdy, když se mají samostatně pohybovat také v městském provozu a s využitím velkého množství růžných senzorů prostředí. Při své spolupráci zaměřené na vysoce automatizované řízení bez řidiče nyní společnosti Bosch a Daimler definovaly nezbytnou výpočetní sílu pro svůj řídicí systém.
    .....
    Automatizované řízení ve městě: Bosch a Daimler sází na AI platformu od Nvidia 
    Nová baterie Bosch pro hybridy – Recept na úspěch se 48 volty
    Nová baterie Bosch pro hybridy – Recept na úspěch se 48 volty
    Bosch vyvinul novou 48 voltovou baterii pro hybridy žádanou po celém světě. Podobně jako elektrická hnací náprava Bosch, je také nová 48 voltová baterie standardizovaná pro jednoduchou integraci do nových modelů vozů. Etablovaní výrobci i startupy tak mohou upustit od dlouhého a drahého vývoje. „Bosch je inkubátorem pro elektromobilitu. Pomáháme výrobcům snižovat doby vývoje a dostat se rychle na trh,“ uvádí Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a vedoucí obchodní oblasti Mobility Solutions.
    .....
    Bosch a Daimler předvádějí parkování bez řidiče v reálných podmínkách
    Světová premiéra v parkovací garáži muzea Mercedes-Benz
    .....
    Bosch a Daimler předvádějí parkování bez řidiče v reálných podmínkách
    První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení
    První na světě: Bosch vytváří mapu, která využívá radarové signály pro automatizované řízení
    Bosch a holandský poskytovatel map a dopravních informací TomTom dosáhli průlomu při vývoji map s vysokým rozlišením pro automatizované řízení. Dodavatel technologie a služeb se stal prvním na světě, který vytvořil lokalizační vrstvu s využitím radarových signálů – což bude pro mapy tohoto typu nezbytné.
    .....
    Bosch Sensortec v těchto dnech představuje senzor barometrického tlaku BMP380, svůj nejmenší a nejvýkonnější senzor s kompaktními rozměry pouhých 2,0 x 2,0 x 0,75 mm3.
    BMP380 je určen pro rostoucí trh v oblasti her, sportu a péče o zdraví, a rovněž i vnitřní a venkovní navigace. Díky měření barometrického tlaku umožnuje senzor dronům, smartphonům, tabletům, nositelné elektronice a dalším mobilním zařízením přesně určovat výškové změny, a to jak ve vnitřním tak venkovním prostředí.
    .....
    Bosch Sensortec v těchto dnech představuje senzor barometrického tlaku BMP380, svůj nejmenší a nejvýkonnější senzor s kompaktními rozměry pouhých 2,0 x 2,0 x 0,75 mm3. 
    Vstřikování vody. Voda namísto benzínu: Inovace od firmy Bosch snižuje spotřebu paliva až o 13 procent 
    Vstřikování vody. Voda namísto benzínu: Inovace od firmy Bosch snižuje spotřebu paliva až o 13 procent
    Věděli jste, že i vyspělé benzínové motory vyplýtvají zhruba pětinu svého paliva? Zejména při vysokých otáčkách motoru se část benzínu namísto pohonu využije na chlazení.
    .....
    Bosch má v plánu zaměstnat 14 000 absolventů vysokých škol
    Bosch nepolevuje na své cestě k růstu a má v plánu letos zaměstnat po celém světě asi 14 000 absolventů vysokých škol. V budoucnu najde uplatnění u tohoto globálního dodavatele technologií a služeb stále větší počet softwarových specialistů.
    .....
    Bosch má v plánu zaměstnat 14 000 absolventů vysokých škol 
    Novinky ve vysokotlakých čističích: Maximální spokojenost, minimální námaha! 
    Novinky ve vysokotlakých čističích: Maximální spokojenost, minimální námaha!
    Vysokotlaké čističe Bosch jsou koncipované tak, aby bez námahy zvládly čištění všeho druhu ve venkovním prostředí. Kompaktní, jednoduše uložitelné a ovladatelné, pro bezproblémové čištění a obdivuhodné výsledky.
    .....
    Bosch PSR & PSB Ergonomic: pohodová práce
    Jedinečná konstrukce nové série Ergonomic zabezpečuje pohodlné a šetrné držení rukou. Díky perfektní manipulaci se síla přenáší přesněji a s lepší kontrolou. Tato nová koncepce byla vyznamenána značkou kvality AGR „Zdravá záda“. Zkrátka práce bez námahy v každé poloze.
    .....
    Bosch PSR & PSB Ergonomic: pohodová práce
    PRA MultiPower: tak trochu jiné rádio
    PRA MultiPower: tak trochu jiné rádio
    Rádio PRA MultiPower se vyznačuje velmi kvalitním zvukem a má několik možností pro připojení mobilních koncových zařízení. Kromě rozhraní Bluetooth má mobilní reproduktor dva vstupy AUX pro bezprostřední přístup k hudbě
    .....
    Nové aplikace pro senzorovou techniku a algoritmy
    Inteligence pro pole: Zemědělský robot Bosch automaticky likviduje plevele a bez jedu
    .....
    Nové aplikace pro senzorovou techniku a algoritmy
    Zajímavé videa


    Arduino LED filament clock


    How Intel Makes Chips: Concept to Customer


    Ghostbuster's Theme on eight floppy drives


    Darude - Sandstorm on Eight Floppy Drives


    HDD and Floppy Music: Nirvana - Smells Like Teen Spirit
    Firma týdne

    Digi-Key Electronics
    Adresář


    Digi-Key Electronics


    Durakool


    KEMET


    INTEL


    CODICO


    akYtec GmbH


    Future Electronics


    Foremost Electronics


    Littelfuse


    Mouser Electronics


    RUTRONIK


    Infineon Technologies AG


    TTI, Inc.


    ANRITSU


    Power Integrations


    AXIOMTEK


    TDK Corporation


    VISHAY


    STMicroelectronics


    Texas Instruments


    Advantech


    Microchip Technology Inc.


    Molex, LLC


    ON Semiconductor


    NeoPhotonics


    Murata Manufacturing Co.,


    NEXPERIA


    FARNELL


    ICP Deutschland GmbH


    SEMTECH
    Kalendář
    SPS 2020, Nuremberg, 24.11.-26.11.2020
    NEPCON Japan, Tokio, 20.1.-22.1.2021
    ISE 2021, Barcelona, Spain, 2.2.-5.2.2021
    DistribuTECH, 9.2.-11.2.2021, San Diego, CA
    DistribuTECH, 25.1.-27.1.2022, Dallas, TX
    DistribuTECH, 7.2.-9.2.2023, San Diego, CA
    DistribuTECH, 23.1.-25.1.2024, Indianapolis, IN
    DistribuTECH, 11.2.-13.2.2025, Dallas, TX
    Interesting video
    The ISS Design Challenge ...
    Interesting video
    Mouser Electronics Warehouse Tour with Grant Imahara
    naše portály dle jazyka:

    česko/slovenská jazyková verze:
    WWW.ELEKTRONIKA.CZ
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ

    anglická jazyková verze:
    WWW.ELECTRONICA.ONLINE
    WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
    WWW.COMPONENTS.ONLINE

    polská jazyková verze:
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL

    ruská jazyková verze:
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU
    naše portály dle zaměření:

    ELEKTRONIKA.ONLINE :
    WWW.ELECTRONICA.ONLINE
    WWW.ELEKTRONIKA.CZ
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/pl
    WWW.ELEKTRONIKA.ONLINE/ru

    ELEKTRONIK-INFO:
    WWW.ELECTRONIC-INFO.EU
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.CZ
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.PL
    WWW.ELEKTRONIK-INFO.RU

    COMPONENTS:
    WWW.COMPONENTS.ONLINE
      kontakt:

    MALUTKI media s.r.o.
    Těrlická 475/22
    735 35 Horní Suchá
    tel. 00420-603531605
    e-mail: info@malutki-media.com



    All trademarks are the property of their respective owners.
    ISSN 1801-3813